ماتیو تولر سفیر آمریکا در یمن با اشاره به این که راه حل پایان دادن به جنگ یمن نه تنها نظامی نیست بلکه سیاسی و مورد توافق همه طرف هاست که می تواند صلح و ثبات را محقق سازد، تصریح کرد: تشکیل دولت وحدت ملی تنها راه پایان جنگ یمن است.

 تنها راه پایان جنگ یمن تشکیل دولت وحدت ملی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری بویمن، سفیر آمریکا در یمن افزود: روسیه نیز عضو گروه 18 و طرفدار راه حل مسالمت آمیز بحران یمن است و ما نشانه ای از مداخله نظامی روسیه در یمن ندیده ایم. 
تولر با تاکید بر پای بندی کشورش به راه حل مسالمت آمیز درگیری ها در یمن گفت: سفیران 18 کشور در یمن و فرستاده سازمان ملل به این کشور نیز موافق این مساله هستند. 
سفیر آمریکا در یمن خواستار توقف کشتار و حمله های نظامی از سوی همه طرف ها و بازگشت به میز مذاکره برای پایان دادن به محرومیت مردم یمن و برقراری ثبات و صلحی شایسته شد.
وی گفت وگو و تشکیل دولت وحدت ملی را تنها راه حل پایان دادن به درگیری ها در یمن دانست و گفت: عقب نشینی از شهرها و تحویل سلاح سنگین نتیجه آن خواهد بود. 
جان کری وزیر خارجه آمریکا پنجشنبه گذشته اعلام کرد، اسماعیل ولد الشیخ فرستاده بین المللی به یمن به زودی مشورت ها با طرف های یمنی را پس از توافق ما درباره روش جدید راه حل سیاسی و امنیتی از سر گرفته و گفت وگوها با هدف حل بحران یمن را آغاز خواهد کرد. 
توبایاس الوود معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا، عادل الجبیر، جان کری و عبدالله بن زاید آل نهیان وزیران خارجه عربستان، آمریکا و امارات با حضور ولد الشیخ چهارشنبه گذشته در جده دیدار و درباره بحران یمن گفت وگو کردند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.